torsdag, november 27

Smarta inrednings tips

Hej!
I dag tänkte jag tipsa om smarta, gratis och billiga interiörer av olika material.
Tips 1
Jag kände att jag behövde ett litet sidobord just för att kunna ställa te-koppen på och jag ville ha någonting annorlunda och levande. Så ploppade en stubbe upp i huvudet på mig, bildligt talat förstås! :) Mitt första tips är att använda sig av en stubbe som sidobord eller även ta två i olika nivåer som soffbord. Denna stubbe fick jag gratis av mina kära grannar och jag skalade av barken ( som de kunde använda till sin kamin ) och sedan lät jag den torka innan jag ställde den på vardagsrum golvet. Muggarna i bild avslöjar min förkärlek till Starbucks, min käre vän A.L köper dem flitigt åt mig när hon hälsar på sin pojkvän i England, happy happy happy!!!

Foto:lindaline

Tips 2
Vill man ha mys-stämning och inte har råd att köpa sig en fejk-spis, ja då får man väl göra det själv:) Jag tog lite virket som blev över från altanbygget och spikade i hop några plankor fixade häng-anordningar och la på lite färg. Vips så hade jag mig en fejk-spis för myseffekt. Jag valde att inte göra den djup för att inte ta upp för mycket yta i sovrummet där den sitter mitt emot sängen. Så nu kan man tända ljus och dekorera runt/på spisen för säsong också, härligt*ler*! Den är inte helt klar, jag ska sätta in en spegel i "öppningen" av spisen, för att få extra effekt när jag tänder ljus nertill. Annars kan man använda fejk tegel eller stenar etc. Bilder kommer framöver.

Foto:lindaline
Tips 3
I bland kan det vara svårt att finna bra sammanhängande eller bra tema bilder, utan att lägga ut en för stor förmögenhet på dem. Jag letade upp en almanacka/kalender, svart vitt eller färg, som du kan finna i en bokaffär och skar ut bilderna och ramade in dem i varsin ram med passepartout. Jag anser att standarden höjs och bilden framhävs så mycket mer. Dessutom skadas inte bilden, eftersom att den inte har direkt kontakt med glaset. Efter en längre tid (vet ej exakt) kan bilden "föras över" till glaset och när du väl tar bort bilden följer den inte helt med. Är det någon bild du håller kär, ta hand om den.

Foto:lindaline
Tips 4
Sedan har naturen mycket att ge, (som stubben) och mossa behöver inte kosta. MEN du får aldrig plocka stora mängder på en och samma plats och område. Dessutom får du dig en härlig skogspromenad och friskluft med en god vän, som jag med Siss:) Så fina våra kransar blir, ja, min har bara grunden än så länge, den kommer att julpyntas snart....

Foto:lindaline

Inga kommentarer: