fredag, november 21

Återblickar

I dag blir det lite återblickar från vårt tidigare boende.
Köket är totalrenoverat, vi slet ut allt! Byggde vägg, drog om elen, gjorde om golv,taket och ändrade hela planlösningen för vitvaror och en del skåp. Jag designade köket med hjälp av vänner byggde vi om det innan vi flyttade in.
Väggen som tallrikstället sitter på byggde vi igen en dörr och tog bort infällda garderober från rummet bakom.
Nu sitter tallrikstället i nya huset med böcker i stället för tallrikar i min dotters rum så fint. Med renoveringar som denna hade man aldrig gjort förr. Det var kul att lär sig nya saker och som tex att kakla, här kan ni se kaklet jag la´. Jag insåg att jag kunde så mycket mer än jag visste. Älskar att skapa och bygga:)
Luckorna och fläkten är från Ikea och handtagen köpte jag på en bräd gårdshandel. Golvet i köket är parkett och lagt av dåvarande granne som var tillstor hjälp med hela renoveringen, tack tack!!
I vardagsrummet kan ni se min älskade koffert som jag fann på Årstiden, en mysig affär att samla inspiration från i Stockholm.
Den värmande öppna spisen som man kan längta efter så här års, doften och ljudet från elden. Konsten på väggarna är mina och skylten har jag gjort som sitter på en krans jag köpt för några år sedan på Newport i Stockholm. En del av möblerna har jag inte kvar, ni vet hur det är när man flyttar, skönt att rensa och förändra. Ja den stora klumpiga TV var bland det första som ersattes, med en smal platt sak:)

Inga kommentarer: