söndag, december 21

Triss i speglar

Denna vackra antika spegeln fyndade jag på blocket och den hänger nu i hallen.

Jag har en rund brun spegel från Denny´s Home i vardagsrummet för att mjuka upp ett hörn och för att rummet behövde en rund form från alla kantiga tavlor.
En av mina favorit butiker är New Port som har en speciell och dynamisk spegel i sitt sortiment. Men den var lite för vild i sin form för mig, så jag gjorde en egen. Plus att det kostade mig ingenting i stort sätt. Jag gick ut i skogen och plockade lite gamla grenar, en del plockar svamp men inte jag... och tog en Ikea spegel till grund. Sedan satte jag i hop denna ram i grenar runt spegeln och vips hade jag min egna vilda spegel. Jag har dessutom gjort en lampfot i grenar, men den får ni se en annan gång.

Spegeln hänger nu ovanför fejk-spisen i sovrummet och ger en mountain lodge feeling.


Bilderna på gren spegeln är tagna av min kära snälla vän C som var så snäll och lånade ut sin proffs kamera. Vilken skillnad det är på kameror. Tack tack vännen, super fina bilder:) De andra har jag tagit med vår vanliga digitalkamera.

Inga kommentarer: