fredag, januari 23

En lampas utseende...

..förändras lätt genom att byta ut lampskärmen. Ljuset förändras och lampans stil byts ut. Pimp my lamp, säger jag bara. Glöm inte att så lite som ett skärm byte kan lyfta en lampa som i sin tur ett rum.

Denna lampfot fann jag med denna skärm på en möbelförmedling. Lampskärmen är så gräslig men foten är vad jag föll för. Dessutom fick jag den för ett mycket bra pris.

Som ni förstår så var jag tvungen att byta skärmen. Jag tog skärm-skelettet av den tidigare skärmen och en tygstump jag hade och klädde skelettet. Vips hade jag en ny skärm!

Genom att byta skärm till en lampfot kan man ändra hela lampans gener och utseende. Denna skärmen är från Watt och Weke, en beige, blå och brun mönstrad struktur skärm.

Denna kräm vita skärm ger ett mer elegantare intryck, tycker jag, genom tyget och formen på skärmen. Denna lampa står nu i hallen på in svart byrå i sin elegans;)

Inga kommentarer: