tisdag, januari 27

Ett skåps förvandling

Här har ni en bild på skåpet i trä-fanér FÖRE.
Grundmålat i vitt.


EFTER
Jag är så nöjd med slutresultatet! Vad tycker ni? Jag hade först tänkt måla skåpet i svart, vilket hade varit elegant men blivit för tungt i rummet där det står. Färgen matchar tyglådorna perfekt som innehåller alla mina inredningstidningar som jag samlat på mig med åren. Varje låda är dessutom markerad i årstider och tidningarna ligger där efter utgiven månad. Lätt att hitta och inspireras när man vill exempelvis bara ha julteman.

I ett tidigare inlägg talade jag om att byta ut glaset i dörrarna mot speglar. Men jag tyckte att fönstren kom fram så fint med den nya färgen att jag behåller dem ett tag till.
Måste ju spara lite förändring till framtiden;)
Alla bilder är tagna av Lindaline.

Inga kommentarer: