tisdag, maj 26

Ljusa sovrum

Källa:Tyvärr kommer jag inte i håg vart jag fann denna vackra bild.

Jag älskar detta sovrum, sofistikerat, lugnt och elegant Det är så fint med svartvita bilder på familjen, själv har jag ramar uppe men ej hunnit, ja snarare kunnat välja ut bilderna än....såå många... Fåtöljen ser skön ut att sätta sig i med en tidning. Ottomanen den skulle jag kunna ha i vardagsrummet som vardagsrums bord med en bricka med olika detaljer på. Det mörka golvet lyfter verkligen fram möblerna och kontrasten till textilierna i rummet.
Källa: Atlanta home style magasin

En fåtölj eller bänk är nästan ett måste i sovrummet, OM man har plats. Det ger en ombonad känsla och en plats att koppla av med en bok etc. Sänggaveln är snygg och bekväm med dess vaderade rygg.
Källa: Atlanta home styling magasin

Ljust och fräsch är aldrig fel i sovrummets palett. Byrån till vänster i bild är så fin, funderar på att göra min byrå ljusare..hmm... Tänk den som har ett sovrum stort nog att kunna möblera det med en liten soffa och ett bord, inte illa!

Inga kommentarer: