tisdag, oktober 20

Hej, ja som ni kanske vet ska vi snart få en till liten knodd som kommer inom någon vecka (hoppas jag!) Vilket har gjort att vi har ändrat om en del här hemma. Från färdigplacerade rum har vi fått byta och möbler om för att underlätt framtidens barnsben som komma skall. Inte för att det har gjort en inrednings/dekorations galning som mig något .....förutom att den senaste tiden då magens tillväxt har satt sina broms spår i slutförande jobb. Men jag har haft extra armar och muskler från min man som jag är så glad och tacksam för!!
Ett rum som fått sig en mini förändring är matplatsen i köket. Vi har ställt in stora matsals bordet i vardagsrummet och ställt ett mindre familje bord i dess plats för mer utrymme för barns ben och rymd.
FÖRE
Jag fyndade detta bord på loppis och slipade av mesta delen av bordskivans yta för en mer sliten look. Sedan målade jag benen och kanten runt i vitt.
EFTER
Det jag föll för var kanten på bordet och dess avsmalnande ben. Jag älskar den mörka skivan som jag efter avslipning vaxade in för mer hållbarhet och pattinering. Ett bord för fyra!
Foton: lindaline

Inga kommentarer: