fredag, oktober 9

Makeover Spelbord

Detta ska föreställa ett spelbord som går att fälla i hop och ställa undan när det inte används. Som ni ser på första bilden har den klargröna mattan blekts rejält med tiden och är alldeles grå och sliten. Man kan se dess ursprungliga gröna matta längs kanten, vilket är täcks av en träram med mässings kanter och hålls i hop av mässings skruvar. Jag tog detta loppis fynd och klädde om det med ett marin inspirerat tyg och häftade fast det runt kanterna och....




..vips så har vi ett helt nytt spelbord/bord. Jag har använt bordet som målarbord till mina akvarellmålningar. Bordet är så smart och lätt att ställa undan, då benen väl är infällda under skivan är det bara bordskivan tar plats. Ni kan även se den lilla pallen jag fann på loppis förra sommaren som jag klätt om, jag tror det är en piano pall. Just nu låter jag mina vattenfyllda ben från graviditeten vila på den om dagarna.



Foton: lindaline

Inga kommentarer: